2015-06-22
Funkcje i kompetencje Kierowników komórek organizacyjnych Powiatowego Urzędu Pracy w Tarnobrzegu
Kierownicy komórek organizacyjnych Powiatowego Urzędu Pracy w Tarnobrzegu:
1. Kierownik Działu Organizacyjno-Administracyjnego – Izabela Łuczak
2. Kierownik Działu Rejestracji, Ewidencji i Świadczeń – Agata Dobek
3.Kierownik Działu Pośrednictwa Pracy i Poradnictwa Zawodowego – Krystyna Depczyńska
4.Kierownik Działu Rynku Pracy – Agata Staszczyk
Do wspólnych, podstawowych zadań, obowiązków i uprawnień kierowników komórek organizacyjnych PUPnależy w szczególności:
- Nadzór nad właściwym stosowaniem przepisów ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, przepisów wykonawczych i innych koniecznych do właściwego realizowania zadań urzędu pracy.
- Współpraca z organami samorządu powiatu, miasta, gmin, administracji rządowej, organizacjami pozarządowymi, agencjami zatrudnienia i instytucjami w zakresie promocji zatrudnienia i aktywizacji zawodowej.
- Współpraca z partnerami rynku pracy w celu tworzenia nowych miejsc pracy i zwiększenia zatrudnienia.
- Zwiększanie dostępności do oferowanych przez urząd usług oraz ich popularyzacja.
- Współdziałanie w organizowaniu i obsłudze giełd i targów pracy oraz innych usług organizowanych przez Urząd.
- Dbałość o wizerunek urzędu jako instytucji wsparcia, pomocy i kompetencji.
- Koordynowanie i nadzorowanie pracy komórki organizacyjnej jak również bieżąca współpraca z pozostałymi komórkami urzędu.
- Podejmowanie decyzji oraz wydawanie dyspozycji w granicach wynikających z zakresu działania komórki organizacyjnej, na podstawie upoważnienia Dyrektora PUP lub pisemnego upoważnienia Starosty.
- Podejmowanie inicjatyw zmierzających do usprawnienia organizacji pracy i poprawy jej efektywności.
- Analiza i przetwarzanie danych do sporządzania bieżących i okresowych sprawozdań i informacji.
- Przygotowywanie sprawozdań, analiz i innych materiałów informacyjnych z obszaru działania danej komórki organizacyjnej PUP.
- Przygotowywanie projektów dokumentacji (wzorów wniosków, umów oraz wewnętrznych aktów prawnych stosowanych w urzędzie) związanej z funkcjonowaniem Urzędu w zakresie działania swojej komórki organizacyjnej PUP.
- Zapewnienie właściwego funkcjonowania systemu kontroli zarządczej w podległej komórce.
- Wykonywanie kontroli pracy komórki organizacyjnej z punktu widzenia merytorycznego i formalnego.
- Planowanie kontroli wewnętrznych w komórce organizacyjnej.
- Realizacja zadań wynikających z zarządzeń wewnętrznych i dyspozycji Dyrektora PUP.
- Podpisywanie korespondencji wewnętrznej i parafowanie pism wychodzących przed podaniem do podpisu Dyrektora PUP.
- Sprawdzanie prawidłowości stosowania przez podległych pracowników:
- Statutu i niniejszego Regulaminu PUP,
- Regulaminu Pracy,
- Instrukcji kancelaryjnej wraz z rzeczowym wykazem akt,
- Instrukcji archiwalnej,
- Instrukcji obiegu i kontroli wewnętrznej dokumentów księgowych w PUP,
- ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych/ tekst jednolity Dz. U. z 2014 r. poz. 1182/,
- ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 roku o ochronie informacji niejawnych/ Dz. U. Nr 182, poz. 1228 z późn. zm. /,
- ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej/ Dz. U. Nr 112, poz. 1198 z późn. zm./,
- Sprawowanie nadzoru merytorycznego nad informacjami zamieszczanymi na stronie internetowej urzędu oraz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej i w materiałach promocyjnych ( broszury, ulotki, plakaty ).
- Umożliwianie pracownikom dostępu do ukazujących się przepisów prawnych i innych aktów normatywnych celem zapoznania się z ich treścią i stosowaniem.
- Sporządzanie i aktualizowanie szczegółowych zakresów czynności dla podległych pracowników i przedstawianie ich do akceptacji.
- Szczegółowe zaznajamianie pracowników z zadaniami komórki organizacyjnej, z zakresem współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi urzędu oraz ustaleniami kierownictwa i przekazywanie do wiadomości i wykonania otrzymanych poleceń i dyspozycji.
- Powierzanie w uzasadnionych przypadkach podległym pracownikom wykonywania czynności i zadań dodatkowych, nie objętych zakresem czynności a wynikających z realizowanych zadań.
- Wyznaczanie zastępstwa za pracownika przebywającego na urlopie lub podczas jego długotrwałej nieobecności w pracy z innych przyczyn.
- Nadzorowanie i kontrola pracy podległych pracowników w zakresie efektywnego wykorzystania czasu pracy, dyscypliny pracy, bezpieczeństwa i higieny pracy.
- Dokonywanie okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników oraz występowanie z wnioskami / wyróżnianie, nagradzanie, awansowanie, karanie /.
- Reprezentowanie urzędu na zewnątrz w zakresie powierzonych kompetencji w oparciu o uzyskane upoważnienie od Dyrektora PUP.
- Współpraca z pozostałymi komórkami organizacyjnymi w zakresie wspólnie realizowanych zadań.
- Współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi PUP poprzez wymianę materiałów, informacji i opinii do wykonywania zadań.
- Współdziałanie z Głównym Księgowym w zakresie opracowywania projektów, planów finansowych i planowania wydatków Funduszu Pracy i innych funduszy celowych i sprawozdawczości.
- Dbanie o wysoki poziom obsługi klienta urzędu.
- Dbałość o rozwój zawodowy podległych pracowników a w szczególności umożliwienie pracownikom uczestniczenia w szkoleniach organizowanych dla publicznych służb zatrudnienia.
- Dbanie o efektywne gospodarowanie powierzonym mieniem i środkami finansowymi.