Funkcje i kompetencje Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Tarnobrzegu
p.o. Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Tarnobrzegu jest Pani Bożena Jur.
Dyrektor PUP kieruje całokształtem działalności urzędu i ponosi za jego działalność pełną odpowiedzialność przed Starostą.
Dyrektor PUP wykonuje czynności w sprawach z zakresu prawa pracy w imieniu pracodawcy, którym jest PUP.
Dyrektor PUP kieruje działalnością urzędu przy pomocy Zastępcy Dyrektora, Głównego Księgowego oraz kierowników komórek organizacyjnych. Dyrektor PUP reprezentuje urząd na zewnątrz.
Dyrektor PUP nadzoruje bezpośrednio następujące komórki organizacyjne:
1. Dział Finansowo-Księgowy (PF);
2. Dział Organizacyjno-Administracyjny (PO);
3. Samodzielne stanowiska: ds. Prawnych (PSSP) , ds. BHP (PBHP) i ds. Kontroli (PSSK).
Do kompetencji Dyrektora PUP należy w szczególności:
- Organizowanie działań Urzędu i nadzór nad realizacją zadań określonych w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy i aktach wykonawczych do tej ustawy, jak również innych zadań nałożonych na urząd , zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie standardami.
- Kierowanie bieżącymi sprawami Urzędu.
- Określanie celów i programów działania PUP.
- Planowanie, wyznaczanie kierunków działania i organizacji pracy Urzędu, w tym jego poszczególnych komórek organizacyjnych.
- Sprawowanie merytorycznego nadzoru nad realizacją zadań podległych komórek organizacyjnych oraz koordynowanie ich działaniami.
- Zapewnienie poprawnego i terminowego wykonywania zadań ustalonych przez Zarząd i Radę Powiatu Tarnobrzeskiego.
- Planowanie i dysponowanie środkami funduszy celowych, w szczególności FP, PFRON i Europejskiego Funduszu Społecznego.
- Planowanie i dysponowanie innymi środkami przeznaczonymi na aktywizację zawodową bezrobotnych i poszukujących pracy.
- Planowanie i dysponowanie środkami w ramach planu finansowego PUP.
- Inicjowanie współpracy z organami samorządów terytorialnych, PRZ, instytucjami szkoleniowymi, ośrodkami pomocy społecznej i władzami szkolnymi oraz inicjowanie projektów, programów i przedsięwzięć urzędu związanych z promocją zatrudnienia, łagodzeniem skutków bezrobocia oraz aktywizacją zawodową .
- Inicjowanie oraz nadzór nad realizacją zadań z zakresu partnerstwa lokalnego i dialogu społecznego.
- Wnioskowanie o zmianę przepisów regulujących działalność urzędu, a w szczególności opracowywanie i przedkładanie do zatwierdzenia Zarządowi Powiatu Tarnobrzeskiego statutu oraz regulaminu organizacyjnego urzędu.
- Promocja usług i instrumentów rynku pracy oferowanych przez Urząd.
- Promocja usług urzędu i dbałość o jego nieustanny rozwój.
- Wydawanie zarządzeń, poleceń służbowych, pełnomocnictw i upoważnień.
- Planowanie kontroli funkcjonowania poszczególnych komórek organizacyjnych.
- Zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej.
- Realizacja polityki kadrowej Urzędu. Zatrudnianie, wynagradzanie pracowników urzędu, ocenianie podległych pracowników oraz powoływanie i odwoływanie Zastępcy Dyrektora PUP.
- Określanie zakresów czynności dla podległych w strukturze organizacyjnej kierowników komórek organizacyjnych.
- Powoływanie i odwoływanie zespołów i komisji zadaniowych.
- Dbałość o rozwój kwalifikacji i umiejętności podległych pracowników.
- Zawieranie umów wynikających z zakresu działania Urzędu w ramach udzielonych pełnomocnictw i upoważnień.
- Udzielanie pełnomocnictw procesowych w sprawach wynikających z zakresu działania Urzędu w granicach posiadanych pełnomocnictw i upoważnień.
- Planowanie i nadzór nad realizacją polityki informacyjnej w zakresie zadań statutowych urzędu.
- Nadzór nad prawidłowym zabezpieczeniem obiektu pod względem przeciwpożarowym, przeciwwłamaniowym, stosowaniem się do zasad bhp, zasad ładu i porządku publicznego oraz utrzymaniem Urzędu w należytej czystości.
- Koordynowanie i nadzorowanie prac w zakresie utrzymania obiektu i bazy materialnej w należytym stanie technicznym.
- Nadzór nad pełnym zabezpieczeniem w materiały techniczne i wyposażeniowe zabezpieczające prawidłowe funkcjonowanie PUP.
- Koordynacja zadań z zakresu obsługi informatycznej Urzędu.
- Koordynacja zadań z zakresu analiz rynku pracy i badań statystycznych prowadzonych w PUP.
- Podpisywanie pism wychodzących na zewnątrz urzędu w ramach swoich kompetencji.